Comunicate de presă

  • COMUNICAT - 11.05.2018

    ÎN ATENȚIA  ANGAJATORILOR INTERESAȚI

  • Având la bază pct.2 din HG 780/23.09.2015 pentru aprobarea Strategiei naționale privind migrația pentru perioada 2015-2018, respectiv Obiectivul strategic general – Întărirea controlului legalității șederii cetățenilor statelor terțe pe teritoriul României și aplicarea corespunzătoare a măsurilor de îndepărtare și a măsurilor restrictive vă informăm:
    În perioada 14-20.05.2018 la nivel național se va derula o campanie de informare a angajatorilor care au cetățeni străini angajați sau care sunt interesați în acest demers cu privire la condițiile în care  pot presta activități lucrative pe teritoriul României precum și în ceea ce privește drepturile și obligațiile care le revin în calitate de angajatori.
    În acest  sens la nivelul județului Teleorman,  Biroul pentru Imigrări al județului Teleorman împreună cu Inspectoratul Teritorial de Muncă Teleorman vor desfășura campania de informare procedînd la invitarea angajatorilor interesați la sediul ITM TR, din mun. Alexandria, str. Dunării, nr. 1, in ziua de 17.05.2018, incepând cu orele 10.00.
    Campania are ca scop informarea publicului țintă cu privire la condițiile în care pot fi prestate activități lucrative pe teritoriul României și totodată conștientizarea angajatorilor în ceea ce privește riscurile la care se expun în situația primirii străinilor la muncă fără forme legale.
    Cei interesați trebuie să își anunțe prezența până în zilele premergătoare desfășurării ședințelor de instruire, la următoarele nr. de telefon: ITM TR- 0247/311798, BPI TR:0247/407.271

  • -descarcă comunicat

     

    *****


  • COMUNICAT - 07.03.2018

    Vă informăm că există latenţe de câteva ore la procesarea transmiterilor de registru efectuate pe Portalul Inspecţiei Muncii, ceea ce determină întârzieri de afişare - în pagina “Raport preluari” - a codului de încărcare corespunzător depunerii de ordinul de mărime specificat. Menţionăm că  data și ora codului returnat după procesarea fişierului de actualizare a registrului vor fi aceleași cu data şi ora transmiterii on-line a fișierului .rvs.

    Pentru a nu mări timpul de răspuns al sistemului REGES la transmiterile dumneavoastră, vă recomandăm să nu efectuați transmiteri repetate ale aceluiași fișier de registru. (detalii: https://www.inspectiamuncii.ro/reges )

    *****

 

 

"Adresez cele mai sincere mulţumiri participanţilor la seminar, pentru interesul şi deschiderea manifestată faţă de acest eveniment, implicarea în dezbateri şi luări de poziţie, precum şi pentru aprecierile pentru activitatea desfăşurată de Inspecţia Muncii. Vă asigurăm de colaborarea totală a instituţiei, în scopul găsirii celor mai eficiente mijloace de combatere a muncii nedeclarate, inclusiv în cadrul asigurat de Platforma Europeană pentru Combaterea Muncii Nedeclarate." a fost mesajul de încheiere al domnului inspector general de stat Dantes Nicolae BRATU.... >>>

  
1 2 3
4 5 . 6

 

Solicităm companiilor cu profil construcții care reîncep activitatea în această primăvară să asigure legalitatea contractelor individuale de muncă și să reinstruiască lucrătorii cu privire la... >>>

 

Inspecţia Muncii a efectuat 2 650 de controale la 1 164 de angajatori într-o săptămână ... >>>
Inspecţia Muncii a desfăşurat, în perioada 27 februarie – 03 martie 2017, acţiuni de control în urma cărora s-au aplicat amenzi ... >>>
Acţiuni de contontrol perioada 25.02.2017-01.03.2017- Schimb de experienţa cu Ministerul Muncii din Italia.

Avertisment pentru angajatori și angajați în caz de temperaturi extreme scăzute

Inspecția Muncii a aplicat amenzi de peste 90.000 de euro într-o săptămână

Inspecția Muncii a aplicat amenzi de circa 158.000 de euro în cinci zile

Inspecția Muncii a aplicat amenzi de aproximativ 229.000 de euro într-o săptămână

Inspecția Muncii a aplicat amenzi în valoare de peste 171.000 de euro în cinci zile


Inspecţia Muncii a desfăşurat, în perioada 07 – 11 noiembrie 2016, acţiuni de control în urma cărora s-au aplicat amenzi în valoare totală de 94.911 euro, adică 427.100 lei. Au fost depistate 83 persoane care lucrau la negru.


Inspecția Muncii a controlat rafinăriile din România pentru a asigura îmbunătățirea securității și protecția sănătății lucrătorilor din acest domeniu.


Inspecția Muncii a aplicat amenzi în valoare de peste 200.000 de euro în perioada 03-07.10.2016

Inspecția Muncii a aplicat amenzi în valoare de peste 500.000 de euro în cinci zile.


Inspecția Muncii a aplicat amenzi în valoare de peste 350.000 de euro în cinci zile.


Activitațile din sectorul energetic, datorita complexității și riscurilor specifice, sunt, la nivel european, activități în care afecțiunile suferite de lucrători ca urmare a accidentelor de muncă tind sa fie mult mai grave decat în alte sectoare ale economiei nationale, de cele mai multe ori accidentele soldandu-se cu pierderea vieții lucratoritor.



Noutati

Versiune nouă a aplicației Revisal

Inspecţia Muncii pune la dispoziţia angajatorilor, începând cu data 25 noiembrie 2016, o versiune actualizată a aplicației Revisal și a portalului ReGES pentru transmiterea registrului de evidenţă a salariaţilor în format electronic conform prevederilor HG nr. 1.105/2011 prin care sunt modificate prevederile HG nr. 500/2011. Versiunea 6.0.6 vine în completarea celei publicate anterior și este aplicabilă pentru utilizatorii care au deja instalată versiunea 6.0.4 sau 6.0.5 sau care nu au nicio altă versiune de Revisal instalată anterior. Utilizatorii versiunii 5.0.8 pot trece la noua versiune a aplicaţiei numai după instalarea, în prealabil, a Revisal versiunea 6.0.5.

  • Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice a lansat serviciul telefonic de informare TelVerde.
  • Linia telefonică este disponibilă de luni până vineri între orele 09:00 - 22:00 la numărul 0800 86 86 22, apelabil din orice reţea de telefonie. 
  • Linia oferă acces direct la informaţii din domeniile: politici publice, pensii şi asigurări sociale, asistenţă socială, protecţia persoanelor cu dezabilităţi, protecţia drepturilor lucrătorilor, protecţia sănătăţii şi securităţii în muncă, protecţia drepturilor copilului adopţii, legislaţia muncii.
  • Scopul acestui serviciu este acela de a facilita accesul cetăţenilor la informaţiile din domeniul social, în vederea creşterii transparenţei administraţiei publice şi a creşterii încrederii cetăţenilor, prin simplificarea barierelor administrative şi prin reducerea timpului alocat furnizării acestor servicii.